maanantai 12. syyskuuta 2011

Ponipallo parvekkeella

Ebayssa tuli käytyä. Sen tuloksena kotiini saapui tällainen hauska paketti täynnänsä poneja!
Jihuuuu!!!
En voi pitää ihan kaikkia ponskuja, kun nyt on muutenkin menossa hyllyntyhjennysviikot, joten osa näistä pompsahtaa myyntiin. Niistä postaus sitten myöhemmin.

Hauskimman muotoinen ponipaketti koskaan!

Matkasta väsynyt lauma parvekkeella.

Oi! Karvat loistokunnossa, ruoste pistetään maalilla piiloon ja symboli korjaukseen => tulossa entistä ehompi Starshine.

Tässä ihan viaton söpöliini täydentämään TAF-kokoelmaani.

Heppa on helmi! Tämä oli yksi syy miksi halusin juuri tämän paketin. Etuharjasta puuttuu plugeja, mutta ei haittaa. CP-rivini sai piristävän lisäyksen.

Tämän paketin huudossa minulle sattui pieni tapaturma. Olin etukäteen päättänyt paljonko suostun maksamaan, mutta huudon viime minuuteilla tapahtumat tempaisivat mukaansa. Kiukkuunnuin hillittömästi vastahuutajalle, joka alkoi viimeisen viiden minuutin aikana hakkaamaan lukua pöytään. "Minun ponejani et vie!" mesosin äkäisenä ja nakutin hintaa ylös niin kauan, että aika loppui ja VOITIN....mutta millä hinnalla...ei ole ihan halpaa tämä hevosurheilu. Olen silti iloinen, että sain tämän paketin, koska se sisältää niin hienoja yksilöitä.

Jatkossa noudatan uutta eBay-lakiani: minulla on julkinen lähestymiskielto eBayhin tuntia ennen huudon loppumista. Amen.

Ok, myönnän. Taloudellisista syistä on viisainta laittaa osa myyntiin, teikäläisten iloksi. 

6 kommenttia:

  1. LOL tuolle paketille! :D

    EBayssa ostamisen kultaisena sääntönä pidän itselläni sitä, että teen tarjoukseni (joka on siis korkein summa, jonka olen tuotteesta valmis maksamaan) noin 10 sekuntia ennen kaupan päättymistä, jolloin kukaan ei enää saa mahdollisuutta alkaa kilpailemaan tarjoukseni kanssa. Sitten vain pitää toivoa, että olen tarjonnut eniten. Muutenhan hommassa käy juuri kuvailemallasi tavalla, eli kiihkeät ostajat hilaavat hinnan kattoon antamalla koko ajan toisilleen mahdollisuuden tarjota vielä vähän enemmän ja vähän enemmän...

    Etenkin seuraamissani EBayn ponikaupoissa ihmisillä tuntuu olevan kova into lyödä tiskiin isoja summia jo päiviä ennen kaupan päättymistä, joka johtaa siihen että hinta helposti nousee lopulta korkeaksi, kun moni muu halukas pääsee tökkimään sitä moneen kertaan ylöspäin.

    Toinen asia EBayhyn (miten tämä sana taipuu??) liittyen on se, kuinka useat ihmiset ovat kirjoittaneet eri foorumeille ettei poni sitten ollutkaan sellaisessa kunnossa kuin kuvauksen perusteella annettiin olettaa. Tai myyjä on laittanut ponin märkänä matkaan tms. Toivottavasti kaikki ovat tietoisia, että tällaisista ylläreistä saa rahat/osan rahoista takaisin tekemällä PayPal dispute -toiminnon kautta reklamaation (mikäli siis on maksanut PayPalin kautta). PayPal toimii siinä välikätenä ja antaa ensin myyjälle mahdollisuuden maksaa vapaaehtoisesti rahat takaisin. Mikäli myyjä ei suostu yhteistyöhön, veloittaa PayPal rahat myyjältä pakkokeinoin ja maksaa ne ostajalle takaisin. Eli ei tarvitse vain hampaita kiristellen todeta tulleensa vedätetyksi, vaan asialle voi tehdä jotain :)

    -katti-

    VastaaPoista
  2. Vau, kai se vaatii jotain hämmentävää erikoistaitoa osata paketoida tuollakin tavalla xD Paketista kuoriutuneet ponit näyttävät kyllä ihanilta!

    Kattin eBay-kommentti on aika valaiseva, vaikka en itse mokomaa huutokauppasivustoa käytäkään. Ainakin tuo PayPal Dispute -juttu tuli ihan yllätyksenä!

    VastaaPoista
  3. Ihania poneja, tosi kiva paketti!! ^^

    VastaaPoista
  4. Katti tietää, kiitos vinkeistä. Mieheni kehoitti minua samaan taktiikkaan, mutta kun vimma pääsi valloilleen niin lähti poni keulimaan.
    Pitää olla viisaampi jatkossa.

    Tuo PayPal-osuus olikin uutta tietoa, kiitos!

    Ja tuosta paketista. Ponit oli rullattu hienosti kuplamuovin sisään, kääritty teipillä pallolle ja tehtailtu tuo sininen suojamuovi päälle. Oli ne konit hieman vinossa osittain, mutta kaikki ehjinä ja muuten kunnossa. Itse suosisin mielummin pahvilaatikkoa.

    VastaaPoista
  5. "lähti poni keulimaan"

    :D joo, ei ole vieras tunne ollenkaan!

    Lisäyksenä vielä, että ensin kannattaa tietysti keskustella myyjän kanssa ja antaa hänelle mahdollisuus tulla vastaan. Minä olen laittanut myyjille viestiä (ihan ystävälliseen sävyyn) esim. siitä, että uutena myyty tuote on ollut selvästikin käytetty tai että tuotteen parasta ennen -päiväys on jo tullut ja mennyt. Näissä tapauksissa myyjä on suostunut palauttamaan rahat postikuluineen ilman että on tarvinnut tehdä "item not as described" -reklamaatiota PayPalille. Ja olen ihan hyvillä mielin jättänyt sen jälkeen positiivisen feedbackin. Ainahan nuo kämmäilyt eivät tahallisia ole. Mutta jos myyjä alkaa venkuroimaan tai vaatimaan älyttömyyksiä (esim. valheellisesti kuivaillun ponin/ponilotin palauttamista niin että maksat itse postikulut), kannattaa siirtyä selvittämään asiaa PayPalin kautta.

    Myös mielikuvituksella höystetyistä postikuluista olen pariin kertaan keskustellut myyjien kanssa. Minusta on täysin ok, että myyjä veloittaa postimaksun lisäksi vähän ekstraa pakkausmateriaaleista yms, mutta jos paketin saatuani huomaan, että postimaksu on ollut 3 dollaria ja myyjä on veloittanut 10 dollaria, en jätä asiaa siihen, vaan pyydän myyjää palauttamaan osan maksamistani postikuluista. Ja EBayta vähemmän käyttävien kannattaa myös pistää mieleen, etteivät minkäänlaiset "self insurance" -vedätykset ole sallittuja. Eli myyjä ei voi vedota siihen, että hän tavallaan itse "vakuuttaa" paketin ja sen vuoksi veloittaa hulppeita postikuluja.

    Toivottavasti tämä nyt vähän auttaa jotakuta pitämään puoliaan, ja harvemminhan ainakaan omalle kohdalleni on ongelmatapauksia sattunut. Mutta aina vähän harmittaa, kun näkee jonkun kertovan ikävästä ostokokemuksesta, jossa hän ei selvästikään ole ollut tietoinen oikeuksistaan.

    -katti-

    VastaaPoista
  6. Aika hauskasti kyllä paketoitu tuo paketti. :'D Onneksi poneille ei sitten ole sen kummempaa vahinkoa tuosta aiheutunut!

    VastaaPoista